onsdag 27 maj 2009

Vem bor i mitt hem?

De senaste veckorna här i lägenheten har jag varit jätte rädd för att vara hemma själv på kvällarna, och det gör det ju inte bättre av att Fredric oftast slutar 01 när han jobbar.
Anyway... Jag har aldrig vart rädd förut för att vara ensam, mest tyckt att det är skönt. Men nu är det fan ett helvete!
T.ex. igår, då slutade Fredric 01 och vid den tiden gick jag och borsta tänderna och la mig i sängen.
När jag borstade tänderna var det något som kändes lite obehagligt. Så jag visste inte om jag skulle stänga dörren eller inte. För det kändes som om jag hade dörren stängd så skulle det stå någon där när jag öppnade dörren. Men om jag hade den öppen så kändes de som om någon bara skulle skymta upp i spegeln som vi har precis utanför. Så jag borsta snabbt som fan! Sen gick jag och släckte hela lägenheten utom bordslampan vid sängen. Jag lämnar alltid en liten glipa i dörren öppen till sovrummet, så att Koopa kan komma ut och in om han vill. Så la jag mig på rygg i sängen och löste lite korsord. Men sen kändes det fan som om någon stog utanför dörren och kika in i glipan och Koopa skrämde mig rejält. För han följde någonting med blicken och var helt inne i det. Men jag fattade aldrig vad det var. Så jag sprang upp och tände varenda lampa i lägenheten och la mig igen. Men jag kunde inte ligga på rygg för då såg jag ju ut genom glipan jag lämnat uppe. Så jag la mig på mage och bara blundade tills jag tillslut somnade. Så Fredric undrade nog vad det var för fel på mig som lämnat alla lampor tända när han kom hem :P
Så där har det känts flera gånger nu, även fast Fredric är hemma och då har jag typ klängt på honom i sängen och bara burrat in ansiktet under hans arm. Det känns bättre då... :P
Fattar inte varför jag har blivit såhär. Jag håller väl på att bli galen eller något, men det är fan obehagligt. Jag sitter väl bara och skrämmer upp mig själv hela tiden :P

3 kommentarer:

Tantti sa...

Jag har också känt så den senaste tiden! I lördags var jag själv hemma o kände mig så rädd så jag funderade på att ringa sambon o be honom komma hem. Det blev inte bättre av att min sons leksak hoppade igång av sig självt! :/

Anonym sa...

Mams komma fixa....Inte skrämma min bebis.

Mamma J sa...

Åh fyyy! Jag som är så himla spökrädd hade ju gått upp i atomer.