lördag 20 juni 2009

Våran bra och dåliga midsommar.

Ja, nu är jag och Fredric vakna igen och kollar på Rocky och vräker i oss massa skit.
Tältningen på Gålö igår var rolig. Fast jag blev mest lack på vädret för man kunde ju inte göra någonting förrutom att sitta under partytält och supa. Men när vädret tilllät så han vi gå och spela lite brännboll... och ja, jag har träningsverk idag. Sedan av någon andledning körde vi fotbrännboll i regnet. Man skulle alltså sparka ut en fotboll istället för tennisboll och racket. Det gick väl sådär. Eftersom det spöregnade så vurpade typ alla och vart hur blöta och leriga som helst.
Sedan böt jag och Erika tydligen om till bekinis och sprang ner till vattnet. Jag doppade nästan mina vader, sen gav jag upp. Så jääävla kallt. Fredric doppa hela sig själv dock, fattar inte hur han klara det.

Knutte och Erika kör någon slå-lek i väntan på deras mat.

Sedan blev det lite kubbspel i regnet också. Men folk lessnade väl ganska fort på det också.


Kubbande...


Joel och sin rom och cola i väntan på våååran mat, tror jag.



och Fredric määä


Här är väl kl närmare 12 på natten och vi roade oss med massa lekar som involverade alkohol. Vet faktiskt inte ens hur mcket jag drack, men nykter var jag inte. Först gick Fredric och la sig i tältet och slocknade såklart. Sedan sa jag att jag skulle bara gå och lämna mina skor i tältet (eftersom dom var helt dyngsura och leriga och jag gick ändå barfota) så råkade jag lägga mig breve Fredric och somna jag med. Så går det!


Detta är då mina nya skor som jag har använt som 09.30 imorse. Riktigt roliga att gå runt i lera och massa äckel i. Riktigt snygga är dom ju också.



En trött Fredric som ska börja plocka ner tält.


Förresten så vaknade vi kl 04 av att Dessi ryckte i mig och ville berätta en sak. En kille där, han som äger silverbilen på bilden, hade tydligen fått för sig att han skulle köra på fyllan. Varför vet ingen, för hans bil var omringad av tält och andra bilar så enda vägen ut var om han körde över alla. Vilket han kunde ha gjort.
Hon berättade att han kört in i vårat tält och att om han inte hunnit stanna i tid hade han kunna köra över först mig och Fredric medans vi sov och sedan Dessi och Jonas... då deras tält var efter vårat. Riktigt kul att höra. Sedan lyckades han även köra in i Joels nylackade bil och göra lackskador fram. Jävla idiot.
Sedan var det även värsta märkerna i gräsmattan, så han körde dessutom fort. Vem vet hur det kunde ha gått?
Han skämdes iallafall jävligt bra efteråt hoppas jag, och lacken på Joels bil kommer han att betala. Så det löste sig iallafall.
MEN, annars var det kul haha.

1 kommentar:

Mattias sa...

Ser ut att var kallt ? :O