torsdag 13 november 2008

RÖJJ!

Ja, som sagt så var jag och såg Slipknot med Erika och Dessi igår på Hovet. Det var grymt! Innan själva spelningen drog på på Donken och käka lite onyttigt och sedan vidare till Kvarnen där dom spelade Slipknot i högtalarna. Där satte vi oss och tog några Cider/Öl och tequila. Där träffade vi även fyra snubbar från Göteborg som var helt störda, fast på ett roligt sätt :P. Vi döpte iallfall alla dom till Glen. Sedan drog dom när förbanden skulle sätta igång, medan vi satt kvar.
När vi drog in så hade förbanden börjat nå slutet. Så vi trängde oss nästan allra längst fram, där vi träffade på Göteborgarna igen och hamnade såklart i moshpiten (Där alla knuffas, hoppar och kläms för er som inte vet.). Så jag är ganska mördbultad idag, fast det kunde vart värre. Glen och Glen räddade mig från det värsta, haha. Så idag har jag bara jävligt ont i nacken och bitsår i kinden, annars är det okej ;)

Jag har sett Slipknot 2 gånger innan igår och alltid haft sittplats (Men nu var det ståplats). Slipknot kör alltid under en låt att alla som har ståplatserna då, ska sätta sig ner på huk på golvet och sedan hoppa och bli galna när Corey skriker "Jump the fuck up!". Från läktaren har det jämt sett så jävla mäktigt ut, och igår fick jag äntligen vara där och göra det istället! Det var nice som fan.

Här kommer iallafall en kort snutt av igår. Ljudet är dock ej bra, så sänk!
Man ser nog hur alla knuffas och sånt på mig eftersom jag inte kan filma ordentligt. Fast en Glen tog sedan min mobil i slutet och filmade bättre än vad jag gjorde haha.

4 kommentarer:

Jess sa...

Bitsår i kinden? What the...?! Hur?! Fattar inte?? Haha

Marynator sa...

ja, jag flög ju överallt typ haha så jag råka bita mig själv i kinden... så det gör typ ont. Det är som e liten bulle där som jag har råkat tugga på hela dagen och det har lossnat skinnbitar och grejer haha

Jess sa...

Meh, haha, jag läste bitsår PÅ kinden. Hahaha, typ att alla blev helt galna och så fick nån för sig att tugga på din kind, lr nåt. Man har ju hört hur det går till på rock-konserter ;-D

Marynator sa...

jaha haha njae riktigt så gick det inte till ;D haha